Hírek
"Kiemelt turisztikai attrakció": felújították a cukorgyár egykori raktárépületét
Dátum: 2015.11.20., 13:53Megtekintve: 8010

2015. november 20-án az ÉMOP-2.1.1/F-14-2014-0001 "Kiemelt turisztikai attrakciók- és szolgáltatások fejlesztése" című projekt keretén belül átadták a volt Szerencsi Cukorgyár felújított raktárépületét. A jövőben szeretnék itt kiállítani a városban rendezett Csokoládéfesztiválok nagyméretű csokoládéból készült szobrait, valamint létrehozni egy csokoládé panoptikumot. Ezen felül azt tervezi az Önkormányzat, hogy az épületben a látogatók bevonásával interaktív csokoládékészítésre is lehetőséget biztosít majd az érdeklődőknek - áll a sajtóközleményben.
Az ÉMOP-2.1.1/F-14-2014-0001 "Kiemelt turisztikai attrakciók- és szolgáltatások fejlesztése" projekt átfogó célja a Tokaj-hegyaljai történelmi borvidék komplex fejlesztése, melyen belül a térség hagyományain alapuló, a világörökségi helyszín kulturális infrastruktúráját hasznosító fejlesztések, kulturális, vallási, művészeti rendezvények és a hozzájuk szorosan kapcsolódó turisztikai szolgáltatások valósulnak meg. A programot az Észak-Magyarországi Operatív Program támogatásából valósítja meg a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. és a Borvidék 27 településének Önkormányzata összesen 2,3 milliárd forint fejlesztési beruházás keretében.

Szerencs Város Önkormányzata az egyedülálló fejlesztési projekten belül felújította a volt Szerencsi Cukorgyár egykori raktárépületét. Az átadón részt vett Koncz Ferenc, Szerencs polgármestere, Dr. Mengyi Roland országgyűlési képviselő, Schultz Gábor, a Széchényi Programiroda Nonprofit Kft. ügyvezetője, valamint Salamin Miklós, építész, tervező.

A fejlesztés keretén belül a volt raktárépületet kívülről és belülről is felújították, valamint akadálymentesítették. Ennek köszönhetően az építészetileg értékes, helyi védelem alatt álló épület alkalmassá vált arra, hogy bemutathassa a település hírnevét adó szerencsi csokoládégyártás történetét, meglévő tárgyi emlékeit, és létrehozzon egy helyi ipartörténeti múzeumot. A jövőben szeretnék itt kiállítani a városban rendezett Csokoládéfesztiválok nagyméretű csokoládéból készült szobrait, valamint létrehozni egy csokoládé panoptikumot. Ezen felül azt tervezi az Önkormányzat, hogy az épületben a látogatók bevonásával interaktív csokoládékészítésre is lehetőséget biztosít majd az érdeklődőknek.


Továbbá az épület a felújítással alkalmassá vált arra, hogy családbarát szolgáltatásokat is nyújtó turisztikai centrumot alakítsanak ki benne, amely - a település közlekedési csomóponti helyzetét tekintve - kiinduló pontja lehet a Tokaj-Hegyaljára induló túrák és biciklitúrák számára. A pályázat keretében 50 db kerékpár beszerzésére nyílt lehetősége az Önkormányzatnak.

A turisztikai centrum további eszközigénye, valamint az épület környezetének rendezése azonban újabb fejlesztési forrás bevonását igényli, ezért megvalósításukat egy későbbi ütemben tervezi az Önkormányzat.

Értékelés: 1 2 3 4 5
[Vissza a hírekhez]

Hozzászólások
szintén zenész (vendég) [2015.11.20., 16:00][válaszolok] #1
Tárogató hogyhogy nem volt?
titok (vendég) [2015.11.21., 14:43][válaszolok] #2
Talán titok volt a megnyitó? Így érthető, hogy a titkárnőkön kívül alig volt ott valakit. Bocs! Meg az oldalborda!
Vers (vendég) [2015.11.21., 15:38][válaszolok] #3
És még a szokásos vers sem volt. Úgy jó erősen, kiabálva!
Tiszteségesen (vendég) [2015.11.21., 15:40][válaszolok] #4
ezek már nem tudnak játszani hiszen tudják szerencsi polgár már rájuk nem kíváncsi csak a Qiszling meg a beutaltak . Gyerekkel zászló,turul,hulladék,Bocskait akit a tűzoltók beöltöztetnek varga betű ? De Bukovszky élteti őket mert hát "hősök" ?
Megnyitó (vendég) [2015.11.21., 19:31][válaszolok] #5
De mi került ebben 2,3 milli?rdba ? Kérdezhetné a néhai kabaré szereplő az ár hallatán ! Ha jól emlékszem a várat néhány száz milióból újították fel , ami sokkal nagyobb lélegzetű munka volt ! Igaz azt a támogat?st még az előző önkormányzat nyerte el . A kérdésre persze válasz lehet, hogy 50 db biciklit is vesznek ebből a pénzből ! Megaztán interaktív csokigyárt?sra is lehetőség nyílik , hurrá ! Arról aztán nem szól a fáma, hogy hány új munkahely jön létre a beruház?s révén . Igaz ez már rég nem téma kisvárosunkban !
ugyanmán (vendég) [2015.11.21., 20:06][válaszolok] #6
Miért nem elég Magácskának a hármashalom , a tururmadár,
a kommunizmus áldozatainak emléktábla , az egyházi iskolák,a nem működő tornacsarnok?Minek kéne munkahely? akkor nem kéne pitizni a közmunkáért.
Ja azt beszélik Pityu múzeum is lesz.Hát tessék örülni.
csokiszobor (vendég) [2015.11.21., 20:20][válaszolok] #7
2 milliárd És a csokiszobrokra már nem is jutott belőle. Mondjuk, ha olyan "színvonalas" lesz mint a csokipuskás, akkor turistát nem nagyon fogunk itt látni. http://cdn1.boon.hu/2015/08/szerencs_csokifesztival_33.jpg
Üresen kongó hotelre, tájházra, hármashalomra, emléktáblákra költik a pénzt, mondván majd ezek vonzzák a turizmust. Mintha ezt egyszer már hallottuk volna, a "két toronynál"! Ekkora összegekből bármelyik vállalkozó feltőkésítésével lehetett volna munkahelyeket teremteni. Ki a felelős ezért? Jó az irány???
7 -esnek (vendég) [2015.11.21., 20:58][válaszolok] #8
Abszolút igaza van ami a hasznosabb felhasználást illeti ! Primitív amatőr izmos , amit ez a beruház?s megvalósít ! Csak így tovább és fokozódni fog az elvándorl?s Szerencsről ! Azért remélem anyi közmunk?s marad, akik ujraválasszák ezt a "tehetséges " bagázst !
feltőkésítés (vendég) [2015.11.22., 05:59][válaszolok] #9
Miért Ön szerint nem feltőkésítés történik?Csak gondolkozzon egy kicsit!
Hádám [2015.11.22., 10:18][válaszolok] #10
Még mielőtt összeesküvés elméletet szőne mindenki, egy apróságot elárulok a 2,3 milliárddal kapcsolatban, nem felmentve a városvezetést. Ez az összeg a térségben zajló összes ilyen jellegű beruházásra van, ugyan ez a tábla van Tokajban, Legyesbényén, Mádon és minden egyéb helyen. A probléma ott kezdődik, hogy az egyszerű ember ha olvassa, elkönyveli, hogy mekkora jó beruházás, 2 milliárdot kapott a település. Közben meg lehet "csak" 100 milliót vagy kevesebbet. Eltekintve attól, hogy megérte vagy nem érte meg a dolog, sok embernek bőven elég, hogy teljes mellszélességgel támogassa a vezetést egy következő választáson, mert hát ugye a tábla is megmondja milyen szép összeg került ide...
Hádám [2015.11.22., 10:46][válaszolok] #11
Arról se beszél senki, hogy ebben a pályázati ciklusban az volt az ígéret, hogy gyorsított eljárásban (30 nap) mindenki eredményt fog kapni, a projekt zárásával is hasonló tempóban kerül elszámolásra a pénz. Ehhez képest a június-júliusban beadott pályázatokra még csak határozat sem érkezett, hogy nyert vagy nem. Arról nem is beszélve, hogy harmadik olyan "gazdaságélénkítő" pályázat van kiírva, ahol "termelést vagy innovációt" támogatnak. Mielőtt azt gondolná valaki, hogy ez valójában jó (tényleg az részben), azt azért ne felejtse el, hogy a helyi vállalkozások jó része nem termelő és nem is innovációs tevékenységet folytat.

Nem pályázhat pl egy villanyszerelő, autószerelő, fagyis, könyvelő, kőműves, programozó,festő, boltos, tüzépes és még sok hasonló vállalkozó, mivel ezek nem termelők, hanem jórészt szolgáltatók. Ilyen téren pl az sem minősül "terméknek", amikor felépít egy házat a kőműves, mert az anyagot már készen használja fel. Támogatható viszont szerencsi viszonylatban a mezőgazdaság, élelmiszer előállítása (pl pékségek, cukrászdák, csokoládé stb), kővágó, kőfeldolgozó (brikett gyártás pl NEM támogatott), magyarul minden olyan tevékenység, ahova súlyos milliók, tízmilliók kellenek, ha valaki bele akar vágni. Gyakorlatilag nem érhető el jelenleg olyan pályázat, ami pl egy egyszerű KATA-s vállalkozónak finanszírozható lenne.

Szintén nem érhető el magánszemélyeknek és vállalkozásoknak sem az évek óta ígért energetikai pályázat (lakás szigetelés, napelem stb), pedig ezt is június végéig ígérték. Ez lenne az igazi rezsicsökkentés!

Nézzük meg az ablakcsere pályázatot! Nettó 40% támogatást adtak rá. Nézzük csak mit jelent ez! Bruttó 1 millió forint esetében azt jelenti, hogy 787.401 Ft nettó. Ennek a 40%-a 314.960 Ft. Ebből ha levesszük a 30-50 ezer forintos pályázatíró díjat akkor 265.000 Ft környékén járunk, ebből le kell venni a tervezői, energetikai minősítési díjat kétszer (előtte és utána is kell minősíteni), az újabb 50 ezer forint, ergo 215.000 Ft-nál tartunk. Nem számolható el a pályázatban a festés és egyéb helyreállítási költség sem, csak a beépítés költsége, sok esetben kötelezően előírja olyan kiegészítők használatát is mint a redőny és az automata szellőztető rendszer (darabja ennek 12-18 ezer forint helyiségenként), a redőny alap hangon 25 ezerről indul, ami azt jelenti, hogy egy alap kis házikó esetében, ahol van mondjuk 5 cserélni való ablak, ott 125.000 Ft a redőny, 60-90 ezer forint az automata szellőztető (ami végül is nem rossz, de alap esetben nem biztos hogy lenne rá igény, tehát a plusz költségekkel (legyen benne az 1 millióban alapból) már szinte ráfizetés a dolog.

Összegezve: Kapunk bruttó 1 millió forintos pályázat esetén 314.000 Forint támogatást, DE itt a pályázatíró díj, a energetikai minősítés, a posta és egyéb költségek, a több havi várakozási idő pályázás és elszámolás között, a kötelezően alkalmazandó redőny és egyéb kiegészítő költsége, ezek értéke alap hangon összesen 290-320 ezer forint, tehát semmit nem nyertem a dologgal.

Ugye a teljes 1 milliót meg kell előlegezni, utólag kapom meg a támogatást. DE! Ha van a fentiekből kiindulva 650-700 ezer forintom, besétálok a tüzépre, kiválasztok 3-4 ablakot 1-2 új ajtót, felhívok 2-3 vállalkozót ajánlatért, és 1 héten belül ki van cserélve minden ablakom.
9-hez (vendég) [2015.11.22., 10:59][válaszolok] #12
Végre valaki leírta a fentieket. Közérthetően!!! Köszönöm Ádám. Lehetne hetente, havonta egy-egy ilyen írás. Megelőzve, kipótolva az udvari médiát.
9-nek (vendég) [2015.11.22., 11:02][válaszolok] #13
Gratulálok, jól elterelte a figyelmet a 2,3 milli?rdos támogat?sként hirdetett csoki bemutató interaktív terem témájáról ! Csak nem részesült a kivitelezési munkából ?
Hádám [2015.11.22., 12:31][válaszolok] #14
Nem, nem részesültem!

Viszont az ördögöt sem kell mindenben látni, sehol nem hirdették, hogy ez a projekt 2,3 milliárdba került, még a cikk is kitér erre

"A programot az Észak-Magyarországi Operatív Program támogatásából valósítja meg a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. és a Borvidék 27 településének Önkormányzata összesen 2,3 milliárd forint fejlesztési beruházás keretében."

Viszont ha már szóba került, a kozbeszerzes.hu oldal adatai szerint, ahol elméletben minden közbeszerzési információnak fent kell(ene) lennie, az elmúlt 5 évben Szerencsen több mint 1,5 milliárd forint értékben zajlottak építési beruházások (ez nekem is igencsak meglepő volt), ebben nincs benne a norvég pályázatból a vár felújítása (az korábban kezdődött), nincs benne a tornaterem felújítás (nincs a kozbeszerzes.hu oldalon sem), nincs benne a jelenleg is zajló Szerencsi Idősek Otthona felújítása és a kollégiumi beruházás sem, a simai tábor felújításáról nem is beszélve, a régi szemétlerakó rekultivációjáról már végképp nem beszélve! Ezekkel a kivitelezésekkel talán még a 2 milliárdos beruházási értéket is átlépi az összeg.

A furcsa az, hogy ebből mindössze 300-350 millió forint az amit helyi vállalkozás (Szivárvány Kft) kapott, ha helyesek az összegek a kiírásban, a többi olyan cégekhez vándorolt, akik dunántúli, budapesti, szegedi és hasonló székhellyel rendelkeznek. Ez a teljes összeg kb 15 %-a.

Az adatok tanulsága szerint a szomszédos települések vállalkozói jobban profitálnak Szerencsből, mint az itt élő, működő, adózó cégek. Nem nevesítve egyelőre, egy jól behatárolható réteg, a környékről közel 1 milliárd forintot tudhat magáénak ebből az összegből eddig!

A helyi tüzépek elmondása szerint az összeg volumenéhez képest erőteljesen elhanyagolható az a költség, amit helyben költenek anyagbeszerzésre az ide érkező kivitelezők. Érdekesség képen, a norvég pályázatban a legkisebb részében (református templom), több pénzt költöttem helyi anyagbeszerzésre, mint a legnagyobb projekt (a vár) összes vállalkozója együttvéve a helyi tüzépeken.

Ami szintén érdekes dolog, ha megnézzük mi zajlik a környéken. Mádon rogyásig vannak az építkezések, Tokajban szintén, Sárospatak, Kisvárda, Mezőkövesd...

A baj csak az a dologgal, hogy egy idei érkező külsős vállalkozó nem itt fog adózni, hanem ott, ahol a székhelye van. Ha alkalmaz is helyi alvállalkozókat (az esetek többségében nem nagyon), akkor azt is olyan kicsontozott pénzekért akarják, hogy egyszerűen nem éri meg. Ha látta valaki a Bólyai Iskola kivitelezését, a legjobb példa volt erre! Olyan figurák voltak ott, hogy a portára nem engedném be őket!

Ennek fényében nézzük meg milyen "jó" üzlet az a 3-4-500 ezer forint, amit a helyi vállalkozások "megsegítésére" ad az önkormányzat.
A feltételek között szerepel, hogy az alkalmazottat vagy az új felvételest 2 évig alkalmazni kell! Számoljunk picit!

Egy havi járulék minimálbér mellett kb 75000 Ft. Ez éves szinten 900.000 Ft, két év alatt 1.800.000 Ft. Kb ugyan ennyit lehet számolni a kézhez kapott fizetésre is, az újabb 1.800.000 Ft, azaz alaphangon 3,6 millió forint/fő.
Ha ebből levonjuk a támogatás legmagasabb összegét 500.000 forintot, akkor is marad 3,1 millió mínuszban, amit elő kell teremteni, de ekkor még semmi hasznom sincs, azaz 0 a nyereségem, nem beszélve a saját magam után fizetett járulékról. Különösen álságos a dolog, ha emellett azt látja az ember, hogy bekecsi, legyesbényei, miskolci, pesti, szegedi stb vállalkozások ennek az összegnek a tízszeresét, százszorosát viszik el a városi munkákból!

Ezt koronázza meg az, amikor a helyi adó késedelmes teljesítésekor fenyegető levelet küld az önkormányzat, hogy amennyiben 8 napon belül nem rendeződik, akkor foglalóhoz küldik az ügyet....

Lehet, hogy csak nekem fura, de én valahogy nem így képzelem el a helyi vállalkozások támogatását.... Olyan ez mint, amikor a mezőgazdasági termelőt tönkreteszem, majd adok neki minden éven pár zsák krumplit "támogatás" címszó alatt.... nevetséges!
14-hez (vendég) [2015.11.22., 21:23][válaszolok] #15
Sok mindenben igaza van t. 14-es, főként az iritáló, ami a késedelmes adófizetés esetén közölt fenyegetést illeti . Azt azért javasolnám, hogy a járulékfizetés számításról konzultáljon a könyvelőjével .
Hádám [2015.11.22., 23:00][válaszolok] #16
A járulékfizetéssel kapcsolatban képben vagyok, annyi apróságot felejtettem el közölni, hogy szakmunkás minimálbér vagy a sima... bár mindössze pár ezer forint különbség van a kettő között, de a nagyságrendek stimmelnek! Sokan nem javít azon a tényen, hogy pár százezer támogatás nem túl ösztönző önmagában egy új alkalmazott felvételére... nekem sokkal jobban bejönne az, ha inkább minden éven legalább a nettó árbevételünk 20%-a a városból származna (nem a magánszférából). Ha a fentebb említett összegeket nézzük, akkor ez annyira jelentéktelen összeg lenne az össze beruházásokhoz képest, hogy említésre se lenne nagyon méltó, nem beszélve a nálunk még kisebb vállalkozásokról. De még ezt a jelentéktelen összeget se tudjuk realizálni évek óta és sajnos nem mi vagyunk az egyetlenek.
Bukovszky Róbert [2015.11.23., 06:27] válasza erre: #4[válaszolok] #17
Ön/Maga ezt írja: "De Bukovszky élteti őket mert hát "hősök" ?" én meg arra kérem legyen olyan kedves és a teljes hsz-t fordítsa le magyarra, mert az én csökevényes agyam bizony nem tudja megérteni miről is ír, megszólításom okán különösképpen a be idézet részre lennék kíváncsi. Előre is köszönöm a felvilágosítást!
Ádám! Minden Ok? Biztos, hogy iszol Te rendesen?
#15! Miért kell Ádámnak konzultálnia a könyveléssel, Ön/Maga szerint hol a hiba abban amit írt?
Most (vendég) [2015.11.23., 15:07][válaszolok] #18
ez komoly csokoládénak múzeum a csokit belső használatra szánják az a jó benne hogy ehető és fogyasztható ez adja a lényegét. Most meg egy múzeumot fenntartani ezért mint a bormúzeum,cukormúzeum ? Vagy össze van keverve a fazon,a szezonnal nem archiválni kell munkahely kell nem lesz aki látogatja majd ? Vagy csak 3 napig még a fesztivál tart minden csoda 3-napig tart .
18-hoz (vendég) [2015.11.23., 21:02][válaszolok] #19
Lassan már lehetne egy rezervátum is, ahogyan kinéz a térség.Sokan rácsodálkoznának az itt látható valóságra. Nem is kellene szervezni, hogy interaktív legyen. Lenne itt minden, mi szem, szájnak szükséges!
X-bozon (vendég) [2015.11.23., 21:04][válaszolok] #20
Tisztelt 4-es és 18-as hozzászóló!
Megpróbálnának úgy írni, hogy valami értelme is legyen?
De a zagyvaságban úgy látom, hogy a 4-es viszi a pálmát!
Pataki (vendég) [2015.11.24., 06:45] válasza erre: #20[válaszolok] #21
Én nem írnám,hogy a 4#-es tisztelt hozzászóló!Az ilyen értelmetlen,zagyva hozzászólások miatt laposodott el ez a lap.Nem tudom,hogy az admin miért nem szűri ki az ilyen trollkodást,hiszen látszik,hogy szándékosan ír ilyen, a magyar nyelv megcsúfolását jelentő mondatokat,vagy valóban ilyen ostoba birka a hozzászóló ??
múzeum (vendég) [2015.11.24., 07:58][válaszolok] #22
Azt már azért nem hinném, hogy egy városi fejlesztés, Uniós pénzből azért lenne, hogy egy magáncég múzeuma lenne. Idáig talán nem mennek el.
Bukovszky Róbert [2015.11.24., 13:15] válasza erre: #22[válaszolok] #23
Azért nekem csak az lenne a kérdésem, kinek ártanak vele? Kérem fogadja el tőlem, hogy nálam kevesen kedvelik kevésbé -hűűűű de finoman fogalmaztam- a nevezett cég tulaját, viszont én mégis tudok örülni a vállalkozásuk sikerének, hisz, ha nekik jól megy annak csak van valami kis aprócska hozadéka a városnak, vagy annak néhány lakójának is.
Tisztelt #4! Ugye megtisztel a válaszával, a kérdésemre amit a #17-ben tettem fel!? Előre is köszönöm!
cukor (vendég) [2015.11.24., 14:50][válaszolok] #24
Aki látta a legyesbényei emlékparkot, talán elgondolkodhat. Hiába profi munka, ha ebből a település sem munkahelyet, se megtartó erőt nem profitál. A szerencsiben legalább benne van az esély.
Míg azon (vendég) [2015.11.24., 15:28][válaszolok] #25
vitáznak ki mit írdogál,milyen helyesen addig szép lassan tönkremegy a város mert hát olyan beruházások vannak aminek nem sok értelme. Lásd turizmus Szerencs mikor élt meg a turizmusból nincs is látni való. De csak nyugodtan ideologizál janak addig torz város lesz Szerencs mindég a dolgos emberekről volt híres csoki,cukor. De csak hajrá egyéni kis manufaktúrák felé adjunk munkát 1,2,3,4, 20,embernek mert akkor lehet dicsekedni milyen ember vagyok ?
múzeum (vendég) [2015.11.24., 16:14][válaszolok] #26
Én sem tartozom az irigy emberek közé. nincs is okom rá. De szeretem a sportszerűséget. nem mindegy , hogy egy futóversenyen még valaki még plusz 100 kg-ot cipel és gödrös pályán fut, vagy éppen jól felújított futópályán.Hátha még azt neki is újították fel?
brown (vendég) [2015.11.24., 16:52] válasza erre: #11[válaszolok] #27
Előre is elnézést, nem a cikk témájához, csak az energetikai pályázathoz kapcsolódnék pár mondattal. Legutóbb most őszre ígérték társasházaknak, magánszemélyeknek jövő tavaszra. Persze hogy megint mi lesz belőle, meg hogy mire lehet majd fordítani.. Én napelemes rendszert számolgatok évek óta, de már ott tartok hogy nem várok pályázatra, van olyan kivitelező aki kamat nélküli részletfizetéssel is megépíti http://bit.ly/aramanaptol
És ha az alapján számolok amit ön is leírt az előző pályázat elszámolásáról, hát akkor lehet hogy jobban is járok..
Mostanság (vendég) [2015.11.24., 20:10][válaszolok] #28
kértem árajánlatot egy cégtől gondoltam leválok a ÉMÁSZ hálózatáról meg is kaptam 1-millió 4-százezer lenne a vége . Ez egy 9000-ft-os villanyszámlás lakás . Csak a villanyáramot termelte volna rendszer. De mivel csak úgy lehet hogy maradok a szolgáltató vezetékén. mert a termelt áramot bekel szolgáltatni a az ÉMÁSZ-nak. külön mérőn és amit fogyasztok és a kettő közti különbözetet fizetem én. Így inkább nem mert enyhén szólva nem hiszek a szolgáltatónak . meg egy kicsit sokkalom a költséget bár a szerelő cég biztosított 10-év alatt megtérül de mikor láttam hogy,a elemek Kínai gyártmányok kicsit megingtam .
Hádám [2015.11.24., 21:52][válaszolok] #29
Én is a napelemre pályázok, de már évek óta csak hülyítik a népet... volt pár éve céges pályázat, de olyan horror költségek voltak benne feleslegesen, hogy tiszta ráfizetés volt az egész.
brown (vendég) [2015.11.25., 11:16] válasza erre: #28[válaszolok] #30
Ott valami félreértés lehetett, nem KELL beszolgáltatni a termelt áramot. Viszont amit a napelem éppen termel, azt fel kell használni, mert tönkreteheti a rendszert ha folyamatosan túltermel. Az 1,4milliós rendszer az valóban a hálózattal biztosított. Ennek a lényege az, hogy a napos időben termelt és hálózatra feltöltött áram árát levonják abból a számlából, mikor az időjárás miatt a hálózatról vételez áramot- így éves viszonylatban lehet elérni a nullás villanyszámlát. Természetesen a hálózatról le is lehet válni teljesen, de az nem 1,4 millió, nagyságrendekkel több. Először is úgy kell a napelemeket kiszámolni és telepíteni, hogy huzamosabb rossz idő esetén is kitermelje a napi áramszükségletet. Az áram tárolása még drágább, olyan akkumulátorkapacitást kell fenntartani ami minimum 24 órára eleget tárol, megvenni is irtó drága, és úgy 2-3 évente cserélni kell mert folyamatosan veszít a kapacitásából. Szóval az nem egy-egy háztartásra van kitalálva.
Ötletnek (vendég) [2015.11.25., 12:05][válaszolok] #31
indult de hamvában maradt mert valóban egyszerű szabadulni a rendszertől. Ezért nem is nagyon támogatják,sőt egyáltalán a napelemes verziókat annak idején volt egy ötlet csak hogy mi történt a feltalálóval gyártja-e találmányát ? Minden éven felröppen a hír hogy gyártani fogja de sehol semmi .
http://www.polgarportal.hu/hirozon/1893-magyaroknak-olcsobb-lesz-a-vilaghiru-nap ...
A mostani évben is volt ilyen
http://nvsolar.hu/napelem-cserep/
Önkormányzat miért nem támogat ilyen és hasonló dolgokat Szerencsen nincsenek kitalálok,feltalálok miért nem hoznak létre egy ilyen alapítványt ?
Hádám [2015.11.25., 20:47][válaszolok] #32
A napelemekkel az a baj, hogy sokan nem értik a lényegét... amikor olyan ökör egy kormánypárti politikus, hogy azt nyilatkozza, este is kell áram, nem tudok rá mit mondani. Ha az oda-vissza mérő órával elszámolt, megtermelt saját napenergia mennyiség pozitív szaldójú, akkor az energiamérlegem plusszos, tehát többlet termelésem van, függetlenül attól, hogy éjszaka vagy nappal van. Nem mindegy, hogy pl paksnak maximális kapacitáson kell működnie vagy elég a közepes teljesítmény is.

Egyszerű példával:

Az energia felhasználásunk 10000 Kwh/év. Normál esetben ezt vételezem az Émásztól.

Ha van egy napelem rendszerem, ami megtermel éves szinten 12000 Kwh áramot, akkor 2000 Kwh többletem van, azaz még vissza is kapok pénzt a villanyszámlámból, függetlenül attól, hogy este termelt -e vagy sem a rendszer.
kétely (vendég) [2015.11.25., 21:27][válaszolok] #33
Miért is kellene pályázati pénzből, azaz adófizetői forintokból támogatni, hogy egy-egy családnak negatív legyen a villanyszámlája? Közvetve a többi fizeti meg ennek az árát! Abból lesz munkahely, hogy pár vállalkozó ingyen nézheti otthon a tévét?
Hádám [2015.11.25., 22:10][válaszolok] #34
Megfordítom a dolgot! Miért is kell támogatni az adófizetők pénzéből, hogy bárki ablakot cseréljen, lakást szigeteljen, hűtőt, mosógépet, kazánt cseréljen?

Az ország energia felhasználásának nagy részét a lakossági felhasználás teszi ki, villany és fűtés terén, minél többet fogyasztunk, annál kiszolgáltatottabb az ország, ha több az energia felhasználás, több energiatermelő egység is kell, azaz erőműveket kell építeni.

Ha Magyarország minden egyes lakására építenénk egy 1,5 Millió forintos rendszert, 4 millió lakással számolva 6000 milliárd forint lenne, de ebben már az utolsó putri is bele van számolva, mindenestül. Ez az összeg 2000 milliárddal több mint Paks 2 tervezett költsége, viszont utána majdhogynem önellátó lenne minden háztartás villamos áram terén (nem számolunk most a különböző mennyiséget használó fogyasztókkal) Nincs veszélyes radioaktív anyag, nincs füst és szmog, légszennyezés. Nyilván ez egy lehetetlen szitu, viszont közelíteni lehet hozzá, nem véletlenül épít Németország és Japán is ész nélkül millió napelemet!

Egy vállalkozást tekintve is sokkal gazdaságosabb tud lenni egy termelő üzem, ha a villamos energia ára a zsebében marad, ha beruház egy ilyen rendszerre. Van ennek ám előnye, csak sok embernek nem érdeke, akik vastagon benne ülnek a jelenlegi energialobbi közepében.
kétely (vendég) [2015.11.25., 23:31] válasza erre: #34[válaszolok] #35
Az érvelés ott hibádzik, hogy az ablakcsere, szigetlés, hűtő, mosógép bárki számára elérhető, a vállalkozónak is ugyanúgy. Emellett meggyőződésem szerint ez az osztogatásról és a lobbizó mosó- és hűtőgépgyártók érdekeiről szól és nem a környezetvédelemről. Egy több milliós rendszer kiépítése olyan vállalkozónak, aki pedig valójában saját céljaira hasznosítja, nem fair. Városi szinten mennyi spórolást jelentene 4-5 napelemes család? Persze, aki kapja, az jól jár, annak megéri!

Minden házra (szerintem!) nem érné meg napelemet telepíteni. Gazdaságosabb egy erőműben egy helyen koncentrálni őket, a világ legnagyobb kaliforniai naperőműve ideális körülmények között vetekszik a paksi erőmű normál teljesítményével. 25 nkm területet foglal, 700 milliárd forintba került. Sajnos nekünk földrajzilag nincs ilyen adottságú sivatagos területünk.
Villám (vendég) [2015.11.26., 07:20] válasza erre: #35[válaszolok] #36
Itt borsodban lehet nincs akkora terület amin elférne ekkora napelem hálózat,de Magyarország ebben bámulatos mert mondjuk a talpunk alatt is energia van plusz lásd Felsőzsolca esetét egy szélerőmű üzemel .Miért ne lehet ne több ? És csak egy kis helyesbítés a világ legnagyobb naperőműve észak-afrikában van Marokkóban.
Hádám [2015.11.26., 15:03] válasza erre: #35[válaszolok] #37
Pont ez a probléma, hogy a napelem pályázatok ha vannak is, akkor is csak intézményeknek, nagyon korlátozott számban a vállalkozóknak és a lakosságnak pedig szinte 0. Nyugati országokban áfamentes és támogatott az zöld energiák használata.

"...meggyőződésem szerint ez az osztogatásról és a lobbizó mosó- és hűtőgépgyártók érdekeiről szól és nem a környezetvédelemről."

Nézte már ön a mosógépek jellemzőit? Hát a hűtőkét? A régebbi gépek 100 liter feletti vízfelhasználással mostak, a régi hűtők több száz Kwh áramot ettek meg 1 év alatt! A mai A++ és attól jobb kategóriájú gépek 30-40 liter vizet használnak mosásonként, a hűtők 1-300 Kwh óra áramot esznek évente, attól függően milyen típusú. Egy régi tv 3-400 wattot is fogyasztott, nem kellett extrem nagy méretűnek lennie, egy mai modern OLED tv 100 cm feletti képátló esetén is 100 watt alatti fogyasztást produkál! Nem ördögtől való ez a technológiai fejlődés, aki alkalmazza az élvezi a hasznát, aki nem, az meg panaszkodik a magas számlák miatt. Ennyi a titok. Olyan mintha még ma is a Ford-T modellt használná valaki, nem a 4 liter fogyasztású összkomfortos új autókat...

Egyébként Magyarországon az Alföldön több száz km2-nyi használhatatlan szikes puszta található, ehhez képest a 25 km2 szinte elenyésző, ráadásul a karbantartási költsége jóval kevesebb, szinte semmi, nincs radioaktív hulladék, egy terrorcselekmény esetén nem teszi lakhatatlanná fél európát, nem kell méregdrága fűtőanyagot venni, stb stb... van azért előnye bőven! De itt is igaz, hogy aki lépést tart a fejlődéssel az talpon marad, aki nem az nem! Ha a konkurens cég ingyen energiával termelt termékekkel üti ki esetleg Önt a piacról, akkor az nem az ő hibájuk lesz!
Csak fiataloknak (vendég) [2015.11.29., 09:40][válaszolok] #38
nem csak szemétszedéssel "önkéntesen " lehet nemzeti köznevelésről szóló törvény szerint érettségi követelmény .
http://index.hu/mindekozben/poszt/2015/11/29/50_ora_letoltendo/
Hádám [2015.12.15., 00:16][válaszolok] #39
http://www.boon.hu/sulyos-baleset-a-37-esen-teljes-utzar/2971750

Nem baj, ráér a 4 sáv 2020-ig... addig meg hullanak az emberek.... a fő, hogy a stadionok elkészülnek egy év alatt...
4sáv (vendég) [2015.12.15., 08:20][válaszolok] #40
Hát volt egy két kamunak számító ígéret: pld 1000 munkahely, Trafóházban szakképző központ/ talán kétszer még ünnepséget is szerveztek/, 4 sávos út...
De nem számít így is jó. Legalábbis néhány polgárnak.
40-hez (vendég) [2015.12.15., 17:13][válaszolok] #41
A felelőtlen, következmények nélküli ígérgetések, mint ahogy látjuk megtehetők! Történik valami, ha nem valósítják meg? Soha, semmi! Sőt újra választják ezeket az embereket. Tisztelt Választók! Tegyék már el egyszer a szórólapokat, újságokat és szedjék elő folyamatosan a választásokhoz közeledve, hogy az URAKNAK még az indulástól is menjen el a kedve! Vagy az fog bekövetkezni, hogy mintaként az új indulók még többet fognak ígérni. Ígérjenek 3000 munkahelyet, autógyárakat, 8 sávos utakat, 250-300 km/óra sebességgel közlekedő vonatokat, 10 percen belüli mentőt, luxemburgi béreket, 8-10 fős osztályokat, nyelvvizsgákat már nyolcadik után, kalandparkokat minden faluba, 100%-os közbiztonságot, korrupciómentes nemzetet, gyógyfürdőt szintén minden településre, ingyenes közszolgáltatásokat, 3.60-as kenyeret, .... és lehetne folytatni a végtelenségig. Nem lehet megvalósítani? Kit érdekel?? Lehet vele választást nyerni??? IGEN!!! És ez a szomorú, lassan egyre több indulóban rögződhet az, hogy ezt CSAK ÍGY LEHET csinálni! Próbálnák meg ezt Svájcban ezek az URAK, megtudnák, hogy mi a svájciak (magyarok) Istene! Végül egy kérdés Hádámhoz: Ugye Ti nem így akartok nyerni?
40-eshez (vendég) [2015.12.15., 20:18][válaszolok] #42
Mi az, hogy néhány polgárnak ? A szavazók 2/3 - a akarta ezt ! Úgyhogy csak semmi elégedetlenség ! Minden igy van jól, oszt jónapot !
Hádám [2015.12.15., 22:10] válasza erre: #41[válaszolok] #43
Sajnos sokan rosszul fogják fel az egészet. Ha valakinek szabadna nyerni az a nemzet és nem a megválasztott politikus.... Maga a miniszter szó is szolgát, szolgálatot jelent, ha valaki képviselő lesz ennek kellene a szeme előtt lebegnie. Én sosem ígértem semmi valótlant, sőt ezen programpontok egy része épp most valósul meg a városvezetés által (megújuló energiaforrások alkalmazása, közterület rendbetétel, szervízutak felújítása stb)tehát nem kivitelezhetetlen a dolog és nem légből kapott! Ha az emberek nem látják be, hogy amit képviselünk, az mindenki érdeke, akkor én nem is akarok "nyerni", főleg nem úgy, hogy egy zsák krumplival nyomatékosítom a mondandómat!

Ha már hozzászóltam, akkor pár szót említenék a ma lezajlott soron következő bizottsági ülésünkről, ahol a NAV képviselője számolt be a 2014-es és az előzetes 2015-ös eredményekről. Elmondásából kiderült, hogy a megye adóbevétele az országos bevételnek mindössze 2,1 %-a azaz nem éri el az átlagot sem, annak ellenére sem, hogy több milliárd forint értékű beruházás történt az elmúlt években (nyilván köze lehet ahhoz, hogy leginkább nem helyi vállalkozások nyernek...) Az is kiderült, hogy igazából hiányzik a középvállalkozói réteg a megyéből, vannak mikro és kisvállalkozások és a nagyvállalatok. Emellett kiderült, hogy a munkaerő nagy részét a kisvállalkozások adják, ezzel ellentétben a nagyvállalatok nagyon kis százalékát, viszont a bevétel fő részét ők könyvelhetik el.

Kérdésemre, van -e valami elképzelés arra, hogy a fővállalkozói és az alvállalkozói árak között olykor 50-60% különbség is lehet, természetesen a legalja minőséggel párosulva, kispórolva az anyagot stb, azt a választ kaptam, hogy nem kívánnak beleszólni a szerződéskötésekbe, mindenki annyiért dolgozik amennyiért akar... Ebben részben egyet lehet érteni, de kérdem én, ha egy munkát el lehet végezni 3000 Ft/m2 áron és az alvállalkozó elvállalja 1000-1200ért (ráfizetéses ár), akkor mit csodálkozik a nav, hogy az adóra már nem futja és feketén vannak az alkalmazottak.....?

Szerintem törvényi szinten kellene szabályozni, hogy az utolsó alvállalkozó és a generál ár között nem lehet nagyobb a különbség mint 30%.... akkor talán tisztességesebb árakat és munkát lehetne produkálni. Főleg igaz ez azon "nagyvállalatoknál", ahol a generál cég pár főből áll, mégis a nyereséget ők realizálják a dolgozó alvállalkozókkal ellentétben, akik maximum vegetálnak...
Bukovszky Róbert [2015.12.16., 08:22] válasza erre: #43[válaszolok] #44
"Szerintem törvényi szinten kellene szabályozni, hogy az utolsó alvállalkozó és a generál ár között nem lehet nagyobb a különbség mint 30%.... akkor talán tisztességesebb árakat és munkát lehetne produkálni. Főleg igaz ez azon "nagyvállalatoknál", ahol a generál cég pár főből áll, mégis a nyereséget ők realizálják a dolgozó alvállalkozókkal ellentétben, akik maximum vegetálnak..."
Háááát Ádám, amikor kezdem azt hinni, hogy egy picit megkomolyodsz akkor mindig elő jössz valami ilyesmivel mint a fenti Tőled idézett szöveg. Végig gondoltad Te, hogy mit is írtál? Kérdem ezt én akinek a vállalkozása mindig a 'rangsor alján van. Ismétellek; "törvényi szinten kellene szabályozni ......." ez tudod mi? Ezt úgy hívják hogy ........ na találd ki, hogy mi is ez. -súgok- gondol pl a trafikokra Aztán Neked mint gyakorló cégvezetőnek azt is látni kell/ene, hogy a gyakorlatban ez hová is vezetne.
Bukovszky Róbert [2015.12.16., 08:32][válaszolok] #45
Kommentár nélkül; youtube thumbnail
Hádámnak és B.Robinak... (vendég) [2015.12.16., 11:46][válaszolok] #46
"Az élet nem habos torta..." Olvassátok el (a kommenteket is): www.168ora.hu/itthon/ingatlanforgalom-epitoipar-afa-141562.html
Hádám [2015.12.16., 18:44] válasza erre: #44[válaszolok] #47
Kérdem én Robi! Erre mit mondasz?

http://www.napi.hu/ingatlan/ekkora_lenne_a_minimalis_oradij_az_epitoiparban.5958 ...

"2015-ben a 2490 forintos rezsióradíj alatti értékekkel számolt építőipari ajánlati árakat az ÉVOSZ kockázatosnak tartja, az ezekkel kalkulált vállalási árak eredményezhetik az irreálisan alacsony árakat és tartósan fenntartják a lánctartozás már 400 milliárdra rúgó értékét - hangsúlyozza közleményében az ÉVOSZ."

Akkor szerinted nem kellene kezdeni ezzel valamit? Ha valaki van mondjuk olyan felelőtlen, hogy a nagy számok vonzásában elvállal lebontva mondjuk 1000-1200 forintért munkát, utána meg jön a felszámolás, mert nem tudja fizetni a köztartozásait, sőt, olykor még a beszállítókat sem.... Értem én, hogy mindenki a lehető legtöbbet akarja kisajtolni haszonként egy munkából, de annak sincs értelme, hogy emiatt teljesen kilátástalan szituációk alakuljanak ki. Te biztosan tudod vagy találkoztál olyannal, amikor a fővállalkozó a nagy profit érdekében a lehető legolcsóbb, legkóklerebb "céget" hívja el, ha meg a munka folyamán valamit elrontanak, egyszerűen nem fizetik ki és hivatkoznak rájuk. Persze a felelősség papíron a generálé, de anyagilag úgyis az alvállalkozó jár rosszul. Pl azt se tudom igazán megérteni, hogy ha a közbeszerzésen igazolni "kellene" a szakmai tapasztalatot, akkor utána hogy tud az építkezésre olyan "szakember" menni, akinek még iskolája sincs? Találkoztam már olyan építésvezetővel is, akinek 8 általánosa volt és ő akarta megmagyarázni a kivitelezőknek, mit hogyan kell, egy nyamvadt szintezőt nem tudott használni, én szinteztem helyette, olyan baromságokat számolt.... azért ez már a vicc kategória.
Hádám [2015.12.16., 19:02] válasza erre: #46[válaszolok] #48
Érdekes ez az áfa dolog.... ha új lakást épít valaki, akkor elvileg építési engedély köteles és fordított áfás a történet, azaz a vállalkozó eleve nem kap bruttó árat, tehát az ő részéről eleve változatlan a történet. A megrendelő, aki pedig rá tud költeni egy átlag házra 15-20 millió forint építési költséget, az nem fog problémázni pár millión ide vagy oda, maximum valamit később épít meg... Persze nyilván örülni fog, hogy kevesebb az áfa, de szerintem ennek nincs akkora ösztönző ereje. Főleg, hogy az anyagok ha jól tudom továbbra is 27% alá esnek, ami az építkezés jó 60%-át adják.... Arról nem is beszélve, hogy a magyar lakásépítés jelentős részét ma a társasházak adják és a lakóparkok, mi a 6 év alatt full új házat pl nem is építettünk... egyetlen egyet sem... és még csak kilátás sincs rá. Rengeteg bővítés, felújítás és teljes átalakításunk volt, de azok meg ugye, nem kedvező áfásak Ez megint valóban olyan, mint a 180 forintos végtörlesztés... akinek volt pénze kifizette, a többinek maradt a 270 forinton forintosítás, történelmi mélypontú forint jegybanki alapkamattal... a cumi majd akkor jön, ha esetleg ne adj isten gyurcsányi magasságokba (10-12%) emelkedik megint....
Bukovszky Róbert [2015.12.17., 08:14] válasza erre: #47[válaszolok] #49
Ádám! Nagyon, nagyon szeretnék én 2500 Ft-os óradíjjal dolgozni, ettől most kb 30%-al elvagyunk maradva, egyenlőre nem látok esélyt arra, hogy a közeljövőben Mo-n ennyiért dolgozhassunk. Viszont amiért nem értelek, lassan 2016-t írunk s Te még mindig a kommunista időket sírod vissza s azt szeretnéd elérni, hogy az állam döntse el, hogy ki kinek mennyiért és milyen haszon kulccsal dolgozhasson. Láthatod, hogy a .... kormányunk is épp ennek a megvalósításán tevékenykedik -lásd erre a legjobb példa a trafik buli- erre még Te/ti -mármint a Jobbik- is ezt az utat tartjátok helyesnek?
Hádám [2015.12.17., 19:11][válaszolok] #50
Elbeszélünk egymás mellett Robi! A trafikok esetében a kormány azt kötötte ki, mennyi a haszna a kereskedőnek egy dobozon (garantált haszon). Én azt mondom, hogy az általam emlegetett dologban 0-30%-ig terjedhetne a szórás az árkülönbség tekintetében, ez azért lenne hasznos, mert sok esetben kihasználják a helyi, nehéz helyzetben lévő vállalkozókat, pontosan arra játszva, hogy bármi áron, csak dolgozhassanak. Ennek pedig egyenes következménye a fekete munka, az adócsalás, az áfa kijátszása, a rossz, életveszélyes szerszámok használata és még sorolhatnám... Ezzel szembeállítva a másik oldalon olykor 1 személyes "generál" cég pedig realizálja a haszon jó részét, 0 munkával. Jelenleg kb ilyen lehet az a cég is, ami Orbán drága vejének érdekeltsége (volt), ahol gyakorlatilag 0 előző évi árbevétellel, 0 alkalmazottal milliárdos munkákat bonyolítottak le, előre átutalt pénzekből. Neked melyik munkád előtt utalták át valaha is a vállalkozási díjad 100%-át?
karácsonyi meglepetés (vendég) [2015.12.18., 10:21][válaszolok] #51
Itt is kapnak a nyugdíjasok karácsonyra zsét? Tegnap hallottam, hogy a prügyi polgi 20.000,- Ft-ot küldött minden nyugdíjasnak. Nem semmi.
Kis üdvözlőkártyával a jegyző és polgi aláírásával.
Nem gesztus.
Igaz nincs is 3 nyugdíjasklub a településen.
smafu. (vendég) [2015.12.19., 16:45][válaszolok] #52
Azért Mád ,az maád.
Smafunak (vendég) [2015.12.19., 19:31][válaszolok] #53
Már bocsásson meg, hogy jön a véleménye az 51-es hírhez ?
figyelem, figyelem (vendég) [2015.12.21., 23:28][válaszolok] #54
Szerencsen jártak a híres provokátorfigyelők! Kíváncsi vagyok, milyen karrierek építgetését látjuk, pár év múlva kiderül. Mintha nem a Fidesz lenne kormányon, akinek az egyik főtanácsadója tízszer ennyit kokózik el Ibizán egy görbe estén. Vagy ott a több tízmilliós, maximális költségtérítés, amit a drága képviselő urak az évek alatt szégyenérzet nélkül felvettek. Az országgyűlés honlapján ellenőrizhető, kire célzok. Sajnálom ezeket a fiatalokat, akik sosem tudják meg, mi az igazi munka és a saját siker íze, mert szülői befolyásra kiskoruktól fogva politikai protekcióval kívánnak és tudnak is csak boldogulni. Hogyan is várhatnánk el, hogy átérezzék a többi, egyenes utat választó ember nehézségeit?
De végtére is, kettőszázezer forintért nem volt ez rossz reklám. Gondolatkísérlet, ha semmi sem történt volna, a plakátok, a két drága roll-up árát és a résztvevők útiköltségét is elég lett volna összedobni és ugyanannyi jutna szegény gúnyhatáron túliaknek. Csak akkor oda a politikai haszon, és nem a mindenhol megszokott szerencsi fideszes garnitúra mosolyogna kényszeresen a hidegben. Lehet, hogy az utóbbi hónapok jótékonysági rendezvényeit is narancsos égisz alatt kellett volna hirdetni, és oda is elzarándokolnak a Párt hűséges hívei? Mindebből a morális tanulság levonása házi feladat.
figyelő (vendég) [2015.12.22., 08:22][válaszolok] #55
Hasonló kérdéseim vannak nekem is. A Jótékony gyűjtéshez ki szállította oda a fabódét. mennyibe kerül a plakát? Valóban jótékonyság vagy csak nekünk drága , de nekik olcsó reklám. Hányszor és hány udvari fényképésznek villan majd a vakuja? De van örömhír is . Látom van munkahelyteremtés is. Egyszerre már nem csak egy ember, hanem két hivatalhoz tartozó is fényképezi a polgármestert. Na ugyi! Plusz egy állás!
Kérdés 55-től: (vendég) [2015.12.23., 22:07][válaszolok] #56
Már nem csak személyi edző van? Hanem...
fidelitas (vendég) [2016.01.04., 11:18][válaszolok] #57
"a Fidelitas esték királynője" - már megint van mivel bekerülnie a hírekbe Szerencsnek. Mielőtt bárki örülne, nem új munkahelyekkel. Szép társaságban bulizgatnak fiataljaink, szégyen, hogy valaki ezt a boldogulás normális útjának tartja.

http://444.hu/2016/01/04/mar-legalabb-allamtitkar-lehetnel-ha-ott-lettel-volna-e ...
fidelitás 2 (vendég) [2016.01.04., 11:36][válaszolok] #58
Gyomorforgató!!!!
57-58 (vendég) [2016.01.04., 12:43][válaszolok] #59
Hiába, no! A mozgalom, az mozgalom - csak úgy mint régen. Már a szavak is előjönnek: bajtárs, elvtárs, karhatalom, KISZ-tábori emlékképek és hasonló hangulat! Szép új világ!?
királynő (vendég) [2016.01.04., 23:41][válaszolok] #60
Inkább bele se gondolok, milyen teljesítménnyel lehet kiérdemelni egy királynői címet ilyen bulikban!
Gondolom (vendég) [2016.01.05., 08:04][válaszolok] #61
ez az a generáció aki már Trianon újra gondolásában gondolkozik,mielőbb szuverén lehessen Magyarország és már sok munkahelyeket látok ahogy végig nézzem a kópiákat hiszen csak az önzetlen tett vágyat láttam ?
valaki (vendég) [2016.01.08., 10:50][válaszolok] #63
Haladunk... Romániában a Ceausescu időben volt gyerektelenségi adó, bizonyos koron túl.
Jó,jó (vendég) [2016.01.11., 19:35][válaszolok] #64
ez az attrakció de mikor van nyitva ?
végre (vendég) [2016.02.02., 13:14][válaszolok] #65
Sikerült hasznosítani a százmilliós turisztikai komplexumot! https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1130006793757693.1073741920.9803228820 ...
végre1 (vendég) [2016.02.02., 13:26][válaszolok] #66
Piloxing és aerobik is ott lesz.
65- nek (vendég) [2016.02.23., 22:41][válaszolok] #67
Sikerult. De nem a varosnak , mert ha jo az infó , akkor ez egy magánvállalkozás . ... meg a piloxing és az erobik is, . ..
Attila (vendég) [2016.07.18., 11:38][válaszolok] #68
Elmentünk, megnéztük (csokiszobor (tán 7 db), retro játék (Mit keresnek itt?), foto kiállítás (ha netán egy turista beesik, biztos Iránra, Guatemalára, Kazahsztánra, stb. lesz kíváncsi)).
Én kicsit nosztalgiáztam, a gyerek unatkozott, de mindezért 2.3 mrdFT-ot kiadni, és még az sem lett elég az eszközökre, csak 50 biciklire?!
Gratulálok! A 40 centi magas kilátóval (Bodrogkeresztúr) együtt ez jelentősen fel fogja lendíteni a megye turisztikai életét .
Összes hozzászólás: 72 db (36 különböző címről), nem megjelent hozzászólás: 4 db (6%)
Kommentek megjelenítése csoportosítva

A hozzászólások nem a Szerencsi Válasz álláspontját képviselik, tartalmuktól szerkesztőségünk teljes mértékben elhatárolódik, felelősséget értük nem tudunk vállalni. Kérjük, hogy ezt tartsák szem előtt, mielőtt írnak! Az azonosítást lehetővé tevő IP-címeket soha senkinek nem adjuk ki, kizárólag rendőrségi nyomozás esetén. • Adatkezelési tájékoztató

Tisztelt Olvasóink! A hozzászólás lehetősége 2022. január 4-ével megszűnt.
További információ ide kattintva olvasható.